top of page
  • barefootshoereview

המדריך למגפיים מבצעיות מנימליסטיות

Updated: Oct 31, 2022

כשאנו אומרים את המילה מבצעי אנו נוטים לחשוב על הצבא אך למעשה הכוונה גם למשטרה, כוחות הצלה, כבאים, עזרה ראשונה וכל הארגונים בהם אנשים נדרשים ללבוש ציוד מבצעי כלשהו לתפקידם.


מאמר זה הוא ייחודי מכיוון שציוד מבצעי ובפרט הנעלה מוסדרים על ידי הצבא, רשויות אכיפת החוק או זרועות ממשלתיות אחרות. זה יכול להקשות מאוד על אנשי שירות מבצעי המחפשים אפשרות הנעלה מינימליסטית בתפקיד.


לצבא ולכל כוח מבצעי כמו לוחמי אש, משטרה, אבטחה פרטית, עזרה ראשונה, משמר הגבול, פיקוד העורף, משמר לאומי וכו' יש המון חוקים וכללים. בנוסף לצרכים הפונקציונליים של מגף קרבי, כמו עמידות למים וחום, סוליה חסינה ועוד, ישנן תקנות הדורשות סטנדרטים נוספים.

שימו לב מגפי Bellville Standard Red שהונפקו על ידי צה"ל בחלק מהיחידות שלו בתמונה למטה.



לפני שנתעמק, רצינו לשמוע את הדעות והחוויות של לוחמים בכוחות מבצעיים שונים מרחבי העולם. אני באופן אישי שירתתי בצה"ל ביחידה המיוחדת של חיל ההנדסה הקרבית ובהמשך כמאמן כושר קרבי. את רוב השירות ביליתי בצה"ל המסורתי עם מגפיים שחורות של חברת בלוויל האמריקאית. יש לנו גם כמה תרומות מרכזיות לכתבה זו: רון כהן ששירת כקצין באותה יחידה בה הייתי, וכן ג'פרי ג'וף ששירת בחיל הנחתים והוא המייסד של חברת Naturathletics המתמחה בהנעלה מינימליסטית.


אז ללא עיכובים נוספים נצלול לנושא (עם כפות רגליים חשופות):


אם אתה רק רוצה עזרה במציאת חלופת הנעלה מבצעית מינימליסטית הטובה ביותר, אתה יכול ללחוץ כאן כדי לדלג לסוף המאמר.

למה כל כך קשה למצוא מגף קרבי מינימליסטי אמיתי?


הקולגה והחבר שלנו ג'פרי ג'וף, מייסד Naturathletics . ולוחם מארינס לשעבר, שיתף אותנו בכמה מחשבות על כך.

הקולגה והחבר שלנו ג'פרי ג'וף, מייסד Naturathletics ולוחם מארינס לשעבר, שיתף אותנו בכמה מחשבות על כך. "מגף הקרב המודרני הושפע ברחבי העולם מהסטנדרטים שנקבעו באמריקה. הפעם האחרונה שנקבעו סטנדרטים למגפי קרב הייתה באמצע שנות ה-90! החוקרים חיפשו למצוא דרך לרכך את האימפקט של מדרך על העקב בשטח וכן לאבטח את הקרסול. באופן לא מפתיע, חוקרים אלו הגיעו למסקנה כי יש צורך בסוליה חיצונית בעלת כרית גבוהה בעקב, מדרס תומך נוקשה ותמיכה במעלה הקרסול עד גובה 20 ס"מ. דפוס ההליכה שנבדק היה עם מדרך על העקב בכל צעד, ללא תלות אם בזמן ריצה או הליכה. כל ההנעלה הייתה קונבציונלית ללא גמישות. כלוחם מארינס התחלתי את הקריירה שלי כבר עם היכרות על נושא הריצה יחפה ורצתי עם נעליים מינימליסטיות. הייתי הלוחם השני הכי מהיר במהלך ההכשרה שלי כקצין, שני רק לרץ אולימפי לאומי. התחלתי לשים לב כי אני לא נופל טרף לרבות מאותן פציעות שהורידו את חבריי המועמדים לקצונה כי בניתי מערכת תנועה גמישה וחזקה. שין ספליטס ושברי מאמץ זרעו הרס בפלוגה שלנו, במיוחד בקרב הנשים. יש לציין כי 4 מתוך כ-30 הנשים המסיימות נמנעו מהמשך אימונים למשך עד 6 חודשים כדי להתאושש משברי מאמץ בירכיהן.


התחלתי לתהות מדוע הפציעות מורידות את חיילי המארינס ככל שהקריירה שלי התקדמה. ראיתי נקעים בקרסול, קרעים בברכיים, שין ספליטס ושברי מאמץ אצל הרבה מחיילי המארינס שאיתם התאמנתי והיו בפיקודי. היו לי בעצמי בעיות נקע בקרסול בזמן שבאימונים נעלי הקרב שהונפקו גזלו מרגלי משוב על הקרקע, קלט חושי והתאמה נכונה כדי להילחם בתנאים לא יציבים. אפילו כרץ מינימליסטי, ביליתי כמעט את כל זמני במגפי קרב סטנדרטים והתחלתי להרגיש את הנזק.


בשנה הרביעית לשירות החלטתי לעשות משהו כדי לשנות את חיל המארינס לטובה. לתת ללוחמים את החוסן ברגליים להתמודד עם קשיי הלחימה ולקבל איכות חיים טובה יותר לאחר שירותם. כשהתחלתי את המסע שלי לרפורמה בחיל המארינס ב-2015, ביקשתי לייצר מגף קרבי שיעמוד בסטנדרטים מינימליסטיים של דרופ אפס, תא אצבעות רחב, גמישות וחופש לקרסול. מאוחר יותר, התחלתי לסרוק מחקר עמיתים כדי לכתוב מאמר בן 27 עמודים על האופן בו מגפי קרב פוגעים בלוחמים וכיצד מגפיים מינימליסטיות יספקו דרך טובה יותר. בין כמה מהממצאים המרשיעים ביותר מהמחקר שלי היו כיצד מגפי קרב יצרו חוסר תפקוד בתנועה, חוסר יציבות, פציעות ודלקות פרקים בקרב המשרתים. למשרתים היה שיעור כמעט כפול של דלקת מפרקים ניוונית בהשוואה לאוכלוסייה הכללית ואף גבוה ב-20% בקרב נשים לעומת גברים.


דרך המסע שלי רכשתי תומכים במקומות גבוהים כמו האלוף המפקד על הליך ההכשרה וחינוך פיקוד של המארינס וכן ראש מרכז ביצועי לוחם קרב במרכז לחקר בריאות הלוחם. הבעיה הייתה שכל התומכים הללו לא הצליחו לאתחל שתי תוכניות בשווי 42 מיליון דולר שהיו כבר שנים בהתהוות לרגש המגפיים. הגעתי מאוחר מדי בתהליך ולבסוף קיבלתי תשובה שלילית ממנהל התוכנית כי המאמצים שלי היו מבטלים את העלויות המושקעות כבר.


אני עדיין מאמין שנוכל לשנות את הדברים לטובה. למשרד ההגנה האמריקאי מסורת והיסטוריה, אבל הצורה הישנה של המגף הקרבי הוא שריד אחד שצריך לבטל. ללוחמים מגיע הסיכוי הטוב ביותר להצליח בשדה הקרב ובחיים לאחר עזיבת השירות. מעבר למגפיים מינימליסטיים יכול לקדם את המטרות הללו. על ידי הנחת הרגליים של הלוחמים במגפיים הנכונות ועם הכשרה מתאימה, משרד ההגנה האמריקאי יכול להבטיח שחברי השירות יישארו ביעילות בקרב זמן רב יותר.


אני חושב שקיימות כיום אפשרויות מצוינות בשוק מתוצרת Vivobarefoot ו-Altra שיכולות להשלים את הפערים עבור חברי השירותים ברחבי העולם.


כדי לראות את חלופות המינימליסטיות הידידותיות החביבות על ג'ף תוכל ללחוץ כאן.

סיפורו של קצין יחף:


חבר וקולגה נוסף, רון כהן, אשר התארח בפודקאסט אצלנו כבר פעמיים, הוא רץ יחף מנוסה. הוא התחיל לרוץ יחף בשנת 2012 כאשר אף אחד בישראל עוד לא שמע על הנושא ומאז הספיק לרוץ ארבעה מרתונים יחף, עוד מספר חצאי מרתונים על אספלט ובכוונתו לרוץ מרחקים כאלו ורבים מהם בשטח. הוא איש חינוך ומאמן ריצה יחפה בשנים האחרונות ודמות מרכזית בסצינת הריצה היחפה כאן בישראל. הוא שירת כקצין ביחידה המובחרת של חיל ההנדסה הקרבית כחבלן והוא משתף אותנו בחוויה שלו עם ריצה יחפה והנעלה מינימליסטית לקראת השירות הצבאי בצה"ל. אחד הדברים המעניקים לפרספקטיבה שלו ייחודיות הוא העובדה כי התגייס כבר כרץ יחף, בתקופה בה הנושא לא היה מוכר כלל עדיין, בייחוד בישראל.


"השנה שלפני השירות הצבאי שלי הוקדשה עבור לימודים ואימונים. היה ברשותי זמן פנוי, והרבה ממנו הוקדש למטרות אלו. בנוסף לאימונים כל יום הייתי ישן מספיק בלילה כדי להתאושש מאימונים, אוכל מזון טוב, מעסה את המקומות הכואבים עם קרח להתאוששות אבל למרות הכל סבלתי מפציעות ריצה כרוניות ללא הפסקה. אפילו ניסיתי מדרסים יקרים אבל שום דבר לא עזר. הייתי על סף לוותר על החלום שלי להתגייס ליחידה מובחרת. לקראת סוף השנה דיברתי עם הסנסאי שלי והוא המליץ לי להתנסות בריצה יחפה. קראתי את Born to Run והבנתי ושילבתי את הרעיון של ריצה יחפה. 12 שנים לאחר מכן לא היו לי פציעות הקשורות לריצה ואני רצתי 4 מרתונים יחפים מאז".

"


"התגייסתי בשנת 2011 עם ניסיון של חודש בריצה יחפה. נעל הריצה המינימליסטית בה נעזרתי בריצות שטח באותה תקופה הייתה ה-New Balance Minimus (הלוואי שעדיין ייצרו את הדגם הזה). אני זוכר כי בשבועות הראשונים לגיוס, קיבלנו כולנו שוברים בכדי לרכוש נעליים ואמרו לנו איך לבחור נעל על סמך פרונציה/סופינציה וכו'. במהלך ההסבר מישהו שאל למה רון רץ עם נעל כזו מוזרה (עוד לא הכירו את המונח נעל מינימליסטית בזמנו) והקצינים לא ידעו מה להגיד. פיתחתי תשומת לב גבוהה לדרך בה אנשים רצים, הייתי מסיט את המבט בכל פעם רץ היה חולף על ידי כדי לבחון את המדרך שלו. הרבה חברים בצוות סבלו משברי מאמץ וגם זה העלה אצלי את המודעות כי הבנתי שיש אפשרות יעילה יותר לטיפול מאשר משככי כאבים ומדרסים. כאשר הגעתי לטיפול אצל הפיזיותרפיסט של היחידה כחלק מן השגרה בהכשרה, שוחחתי אתו על ריצה יחפה דקות ארוכות. הוא אמר כי "בתור איש מקצוע אין עדיין מספיק ספרות מחקרית כדי להמליץ על זה או לטפל כך בפציינטים שלי אבל זה מסקרן ושווה העמקה". שלוש שנים לאחר מכן כאשר חזרתי מתפקידים מחוץ ליחידה ראיתי אותו הולך עם נעליים מינימליסטיות ומתלונן למנהל ביה"ס בו בנו למד אז על כך כי אין אפשרות לשלוח את הילדים יחפים אל ביה"ס. דוגמא זו ועוד רבות הניע בי רצון עז להוביל תחום זה בארץ ולהסביר לכמה שיותר אנשים על התועלת בריצה יחפה. אז התחלתי לתת הרצאות לצוות עמו התאמנתי בהכשרה, למחלקה עליה פיקדתי ואפילו בבית הספר לקצינים העברתי הרצאה על ריצה יחפה ויצאנו מיד אחריה לריצה יחפה כולנו יחד. אמנם במהלך השירות נאלצתי לנעול את המגפיים הסטנדרטיות אבל בכל אפשרות בה יכלתי להיות יחף עשיתי זאת. בריצות השטח נדרשתי לעמוד בקצב הריצה של כל הצוות ולכן נעזרתי שם בנעל מינמיליסטית (NB Minimus). לפעמים המגפיים הצבאיות כאבו כל כך במהלך ההכשרה אז הייתי שואל את הקצין שלי אם אני יכול להוריד אותן ולצאת לריצה יחפה בתור טיפול פיזיותרפיה ואכן כך קרה. עם התקדמותי בצבא למפקד וקצין רציתי להכיר ריצה יחפה גם על הקבוצות עליהם פיקדתי. אמנם לא הוצאתי אותם לריצות יחפות כי הבנתי שיש לשמור על ממלכתיות ואין לעשות שינוי רדיקלי כזה בתוך הצבא (בזמנו) אבל מדי פעם הייתי מוריד נעליים ורץ יחף יחד איתם בריצות ובשלבים מסוימים הם הצטרפו אלי. היום רבים מבין פקודיי בזמנו מתנסים ומתרגלים ריצה יחפה.


(אני והצוות שלי רצים במרתון של העיר המקומית)

לאחר השחרור שאלתי את עצמי איך אני יכול לקחת את המסע הזה עם ריצה יחפה קדימה ולהפוך אותו למשהו גדול יותר. אז המשכתי לרוץ יחף באופן אישי כדי להצליח לרוץ מרתון יחף ולאחר הגשמת חלום זה הבנתי כי אני רוצה לאמן עוד אנשים עם ריצה יחפה וזה אחד מעיסוקיי כיום. מבחינת הנעלה מבצעית כיום בזמן מילואים אני ממחה בקורס הפיקוד ביחיד ובגלל שאנחנו בלבוש אזרחי אני מגיע עם הנעלה מינימליסטית. בשטח אני אגיע עם סנדל או הנעלה מינימליסטית אחרת אבל אני מבין כי העיקר הוא תרגול תנועה יחפה במהלך היום יום ואז זה פחות קריטי אם אני עם נעל מינימליסטית 24/7 או לא. אני גם חושב שצריך לקחת את הדברים בפרופורציה ולמלחמה בכל זאת הייתי בוחר מגף מבצעי עבה כדי להתגבר על מכשולים כאלו ואחרים.


סיפור של שון

(שון, לאחר שנמאס לו לנעול מגפי קרב מגבילים במשך 3 שנים)


לאחר שירותי בצבא בחיל ההנדסה הקרבית המובחרת, ביליתי כ-3 שנים מחיי בנעלי קרסול גבוהות, עם סוליות עבות ומגבילות. היתרון היה שבגלל שהם היו צריכים להכיל את כל נפח / הגדלים של כף הרגל הם היו די רחבים.

מה שחוויתי גם לצד כל השאר היה שברי מאמץ, נקע בקרסוליים, סדי שוק והכל תוך שינה לקויה, עמידה באימון קפדני וללא צריכת קלוריות או תזונה מתאימה.


במהלך השירות שלי התוודעתי לעולם הנעליים המינימליסטי. (הלוואי והייתי פוגש את רון בשלב זה. למרבה המזל, הייתה לי הזכות לפגוש אותו בשנה האחרונה וליהנות משיתופי פעולה רבים איתו.)

הפיזיותרפיסט של היחידה שלנו נעל נעליים יחפות (Vibrams 5 אצבעות) רון מהסיפור הקודם שלנו היה זה שהעלה אותו לרכבת! כששאלתי אותו לגבי ריצה ואיזה סוג של נעלי ספורט כדאי לי לקנות מאחר ושלי נהרסו לגמרי אחרי שרצתי בהן 100 אלפי קילומטרים במהלך האימון, הוא אמר, "עובי הסוליה לא משנה, זו כף הרגל שלך שצריכה להתחזק". זכור כי בזמן שלבשנו את מגפי הקרב שלנו ביום יום, כאשר יצאנו לריצות ארוכות יותר או באימון בחדר הכושר, נעלנו בדרך כלל נעלי ספורט קונבנציונליות.

פלאש קדימה למקום שבו אני נמצא בערך 10 שנים מאוחר יותר, ידעתי מעט איזו השפעה דבריו יעשו עלי.

גם מדריך הניווט שלנו רץ בסנדל סופר מינימלי (שאני מכיר עכשיו בתור Xero Genesis). נהגתי תמיד להסתכל עליו בצורה מוזרה כשהוא היה יוצא לריצות שלו.

כשסיימנו את ההכשרה, הותר לנו ללבוש נעלי הליכה מחוספסות סביב הבסיס ובשטח. אני מניח שאם הייתי נועל מגף מחוספס כמו הטראקר או ה-Ibex אף אחד לא היה שם לב.

די לסיפורי צבא נוסטלגיים.

זה 2022 ומגף צבאי קרבי מינימליסטי אמיתי עדיין לא קיים.

ביחידה שלנו מגף החי"ר הסטנדרטי הוא מגף Belville High Black Combat

הם מגיעים גם בצבע אדום או שזוף ומבצעים מיוחדים מסוימים ישתמשו במגפיים שלהם.

זו היא דוגמא למגפיים הסטנדרטיים שלבשנו לאחר האימון. הם היו נוקשים, עם עקבים, קופסת אצבעות צרה, מגבילות את הקרסול וכו'. הייתה לנו גם אפשרות למגוון מותגים כמו Asolo, Meindel, בעיקר עם סוליות Vibram. אני לא זוכר איזה מותג מדובר למטה אבל זה מה שלבשתי בשטח לאחר שההכשרה שלי הסתיימה.


אחרי הסיפורים הנוגעים ללב של 3 חיילים, בואו ניתן לכם את מה שאתם מחפשים, מגף טקטי מינימליסטי אמיתי.

1 Mini Mel

שימו לב שזהו המגף הטקטי האמיתי היחיד שמותר בפוטנציה לפי התקנות הצבאיות, זה אותו מותג שממנו מגיעים רוב המגפיים הטקטיות, אבל תצטרכו לבדוק בתוך התקנון האישי שלכם כדי להיות בטוח שהם מותרים .

מגף מינימליסטי אמיתי הכולל "drop" של 2 מ"מ בין העקב לקדמת כף הרגל, ה-Belleville MINI-MiL® TR102 תוכנן במיוחד עבור הלוחם הממוזג המתאמן כיום בהנעלה אתלטית מינימליסטית. מצויד בסוליה חיצונית בלעדית של VIBRAM® Tarsus עמידה להחלקה, המגף הלא-מרופד המתייבש במהירות הוא גם נושם מאוד וגם קל משקל - שוקל פחות 16 אונקיות לחצי זוג.



את האתר של בלוויל ניתן למצוא כאן.

וניתן למצוא אותם באמזון כאן.

בישראל ניתן למצוא אותם כאן.


אוקי עכשיו מה עם כולנו עם חוקים רגועים יותר המשרתים במילואים ורק מחפשים מגף טקטי מינימליסטית באמת. הנה המועדפים שלנו:

זה מועדף אישי שלי. אני לובש את זה בזמן מילואים. כאן בארץ אנחנו עושים מילואים עד גיל 40. הtundra היא אותה נעל אבל אופציה טבעונית.


את הנעליים של Freet ניתן למצוא כאן

בארץ ניתן למצוא כאן


קוד הנחה הוא TBSR ב-10% הנחה.


היתרון העצום כאן הוא שהבד עמיד בפני פנצ'ר וחתך. יש גם גרסת עור שיצא.


כשאנחנו אומרים שהחומר הזה כמעט בלתי ניתן להריסה, אנחנו מתכוונים לזה! הביצועים משופרים באמצעות תצורה של לוחות משוריינות זעירים המספקים עמידות למגוון אלמנטים קשים. שיטת ריפוי נטולת ממסים ידידותית לסביבה משמשת לייצור חומר זה: לא נעשה שימוש במים או בפתלטים ולא מיוצרים VOC's (Volatile Organic Compounds) במהלך התהליך. אמנם מדובר בנעלי הליכה עמידות במים, אך זכור שהן אינן אטומות לחלוטין למים.


ניתן למצוא אותם כאן.


.

4. Vivobarefoot Tracker או Tracker Esc


בדומה ל-Ibex, אלו הן נעל די קשוחה והן אטומות לחלוטין למים. אם אתה צריך סוליה קשוחה אוחזת במיוחד עבור שטחים קשים יותר, אתה יכול לבדוק את סוליה Esc. בפרט, יש להם דגם ירוק ויפה שלבשתי בשמורות לפעמים לפני המעבר לibex


ניתן למצוא אותם כאן.

בארץ ניתן למצוא כאן.


אתה יכול להשתמש בקוד ההנחה שלנו TBSR10 כדי לחסוך 10% על כל נעלי Vivobarefoot.


4. Altra Lone Peak

יוצא עם Lone Peak ALL-WTHR Mid. מטהר הקרקע הזה מוכן לטיולים עם מבנה מגפיים עמיד בפני מזג אוויר, סוליית DuraTread™ אוחזת, וסוליית ביניים רכה אך מגיבה של Altra EGO™. מטיולי יום ועד טיולי הליכה וכל מה שביניהם, ה-Lone Peak ALL-WTHR Mid מוכן להשתולל.

(המועדף של ג'פרי.)

ניתן למצוא כאן.

.5. מגף חורף של Ahinsa Jay:

זה במיוחד, למרות שהוא מבחינת אסתטית הוא קצת דומה למגף קרבי מסורתי, למעשה אינו מחוספס מספיק או מסוגל לעמוד בפני קשיי הלחימה או דומה. עם אסתטיקה דומה, זה דומה לדגם לשעבר שצה"ל השתמש בו לתפקידים לא קרביים, טבחים, לוגיסטיקה, משאבי אנוש וכו'... שוב לא פונקציונלי עבור קשיחות הלחימה. זה יכול להיות תחליף נהדר אם אתה צריך את האסתטיקה לבד, בין אם זה מילואים, ראיון חדשותי, או לעזאזל באירוע הקוספליי המקומי שלך, למעשה השתמשנו בו טוב מאוד כשהתחפשנו לדארת' מאול ;) אתה בטוח שזכינו בכל אירוע תחרות בעיר!


אתה יכול למצוא אותו כאן ותוכל להשתמש בקוד ההנחה TBSR10 ב-10% הנחה. אדוני סית' הם טקטיים נכון?



כל אלה יכולים להוות תחליף למגף הקרבי, אך בערב או בכל פעם שתצליחו, לשחרר את הרגליים, לפזר את האצבעות ולעבור לנעליים מינימליות עוד יותר זה אידיאלי.



למי שרוצה לעבור להנעלה מינמליסטית בקרוב או בעתיד הקרוב:



העצה של רון:


אם נעשה תהליך מקדים של הסבה לריצה יחפה אז אפשר להתמודד עם השירות הצבאי ללא פציעות, גם עם המגפיים הצבאיות כיום. ממליץ להתאמן כדי להגיע לשירות במצב בו כבר נוח לרוץ עם נעל מינימליסטית באופן קבוע. כמו כן בסיס טוב של כוח רגליים גם הוא חיוני למניעת פציעות. עם רקע בריצה יחפה, שימוש בהנעלה מינימליסטית וכוח רגליים מפותח - אפשר לצלוח את השירות הצבאי ללא פציעות גם עם המגפיים.


העצה של שון:


סביר להניח שתעבור את רוב השירות שלך במגפיים המגבילים ביותר האלה, אז ראה אותם כחלק חיוני מהמדים שלך, בערך כמו קסדת football , אבל תוריד את זה בכל הזדמנות שאתה יכול להיות זה במהלך הלילה, בזמן הפנוי , ריצות והתעמלות כושר, וכמובן בחופשה לסוף השבוע. קח זמן לשחזר את תפקוד כף הרגל, שחרר את אצבעות הרגליים, לשחרר את פאשיה עם כדור לקרוס. אם אתה רוצה עוד קצת עזרה, אתה יכול לבדוק את התוכניות המקוונות שלנו עבור יחפים, יש לנו גם קורס מעבר ברגליים יחפות, תוכנית כוח וניידות לרצים ומטיילים יחפים, וגם תוכנית הכנה טקטית של 6 חודשים. אתה יכול למצוא את כל התוכניות שלנו כאן.


ספציפי לתרגום תודה רבה לרון על כל המאמצים לתרגום והידע המקצועי שלו

רון כהן הוא מאמן ריצה יחפה עם ניסיון של 12 שנים. אפשר אם אתם מעוניינים בליווי מקצועי אישי בתהליך ההסבה לריצה יחפה אפשר לפנות אליו כאן - ניתן למצוא אותו כאן באינסטגרם שלו והפייסבוק שלו.


תודה ענקית שוב לג'ף ורון על שתרמו מהידע והניסיון הנרחבים שלהם למאמר זה.


מכירים עוד מגף טקטי ידידותי מינימליסטי שלא נכנס לרשימה? שלח לנו דוא"ל @barefootshoereview@outlook.com


אשמח לשמוע משוב ותודה על השירות!



שון

למקרה שאינך מכיר את העבודה שלנו, אני שון, אני גר בירושלים, ואשתי ושרה סקרנו הנעלה מינימלית כבר לא מעט שנים. אתה יכול למצוא יותר מ-100 סקירות וסיכום בלוגים באתר שלנו כאן, רובם באנגלית אבל אנחנו מספקים חלק גם בעברית. ותוכלו למצוא עבודות נוספות שלנו ב-instagram.com/thebarefootshoereview ועבודות פיתוח אתלטיות ב-instagram.com/the.barefootathlete

בנוסף לזה כתבה ששוווה קריאה זה המדריך המלא לקנית נעלי בארפוט בארץ

וניתן למצוא כל מני קופונים וקודי הנחה כאן






bottom of page